Nová studie uvádí, že roušky u dětí způsobí zdravotní obtíže

Německá a první studie svého druhu zahrnující 25,000 dětí ukazuje, že školáci trpí nejen fyzicky ale i psychicky při nošení roušek, a jejich nošení má negativní efekt na chování, soustředěnost a zájem o učení. Tyto projevy se běžně neuvádí v médiích, které pouze straší aniž by informovaly. Z celkového počtu dětí 25930 se po nahlášení rodiči do databáze projevily zdravotní potíže u nejméně 17854 dětí. Tyto zdravotní obtíže se objevují u 68% školáků, které byly nuceny nosit roušku v průměru 4 a půl hodiny denně.

 

Registr v provozu od října 2020 kontaktoval lékaře, aby sdělili rodičům a učitelům, aby oznámili zdravotní obtíže u dětí, které jsou nuceny nosit delší dobu roušky. Ke zdravotním obtížím se řadí podrážděnost (60%), bolesti hlavy (53%), poruchy koncentrace (50%), pocit nespokojenosti (49%), odmítání chodit do školy (44%), pocit nemoci (42%) porucha učení (38%) a ospalost (37%). Třetina dětí spal hůře než normálně, u čtvrtiny se objevily nové strachy. Stovky dětí ztratily radost z hraní, ze života a byly nezvykle podrážděné.

 

Ještě závažnější obtíže se týkaly dušnosti (29.7%), závratím (26.4%) a stovky dětí pociťovaly stav nemoci, slabosti, zrychleného dechu, tísni na hrudi, krátkodobé změny vědomí.

Povinné nošení roušek u dětí poškozuje jejich zdraví, a způsobuje sníženou obranyschopnost.

Podle mnoha vědců roušky poškozují psychicky děti, neboť v nich vzbuzují dojem, že dech způsobuje přenos nemocí a to, že dýcháním mohou nakazit ostatní. Děti jsou ovlivňováni v tom, že mají mít strach z jiných dětí, dospělých a světa kolem sebe.

Nošení roušek u dětí může být lékařským experimentem a žádná studie není provedena s tím, jaký výsledek má dlouhodobé nošení roušek jako certifikovaná lékařská pomůcka na zdravotní stav.

Zdroj: Silke Schwarz, Ekkehart Jenetzky, Hanno Krafft et al. Corona children studies „Co-Ki“: First results of a Germany-wide registry on mouth and nose covering (mask) in children, 05 January 2021, PREPRINT (Version 2) available at Research Square [https://doi.org/10.21203/rs.3.rs-124394/v2]